Merhaba!

Ekstrem müzik eleştiri günlüğü | Extreme music review blog (click here for English info)

28 Aralık 2010 Salı

Savagery - Volatile (2010)



Grup :
Savagery (A.B.D.)
Albüm : Volatile (2010)
Şirket :
Lacerated Enemy Records (LE 015)
Tarz : Teknik brutal death metal
Şarkı Listesi :

1. Existence Consumed (02:26)
2. Subversive (02:56)
3. Self-Defeat (03:50)
4. Fractal Illusions (02:16)
5. Volatile (01:58)
6. Neurotic Pathology (02:50)
7. Inception of Avarice (03:40)
8. Malevolence (02:42)
9. Extermination of the Weak (02:20)

İndir
Satın Al

Savagery MySpace


İşte uzun süredir beklediğim bir albüm! Karşınızda Kaliforniyalı Savagery ve 2010 albümleri "Volatile" (İng. uçucu, değişken, devamsız, geçici, kısa süreli, istikrarsız... saksıya fesleğen gibi oturturum anlamı da çıkar -bkz-). Şerbetli bunlar! Ermiş, ermiş!

Grubu ilk olarak (yıl sanırım 2008 falandı) MySpace'ten keşfetmiştim. MySpace'in MySpace olduğu zamanlarda yani; o zamanlar sitenin surf yapmaya, yeni gruplar keşfetmeye gayet müsait bir yapıda olduğu, kullanışlı bir site olduğu zamanlardı, henüz boka dönmemişti. Neyse efendim, grubun müzik çalarındaki parçalar gayet etkileyiciydi ve beni "bu grup nasıl şirketsiz olur ki?!" gibisinden düşüncelere sevk etmişti. Daha sonraki zamanda grubu sağlam Çek şirket Lacerated Enemy Records kaptı (yine sürpriz olmayan bir tahmin benim için, bakın buraya yazıyorum Teksaslı Abhorrent da götü toplarlayıp son malzemeyi görücüye çıkardığında iyi bir şirket tarafından kapılacak! - yeni MySpace profilinden bir sik öğrenilemiyor ama grubun Willowtip'i liste başı arkadaş yapması belki de tahmin ettiğim şeyin çoktan gerçekleştiği anlamına geliyordur). Bilmem kaçıncı ligden amatör futbolcu keşfetmiş spor kulübü futbol şube sorumlusu edâlarını bırakıp albüme geri dönelim biz en iyisi.

Hemen belirteyim, albüm benim için hayal kırıklığı oldu biraz. Nedenlerini okumaya devam ederseniz zaten öğreneceksiniz ama önce belirtmem gereken bir kaç şey var sanırım. "Volatile", grubun ikinci albümü. İlk malzeme "Cataclysmic Genocide" adlı bir şirkete bağlı olmaksızın 2005 yılında çıkmış albüm. Bu albümü dinlemedim ve nasıl bir şey olduğu hakkında hiç bir fikrim yok, o yüzden bir karşılaştırma yapamayacağım. Ama zaten asıl karşılaştırma yapacağım malzeme grubun 2006 yılına ait tanıtım demosu. Bunun dışında grubun 2004 yılında çıkmış 6 şarkılık bir demosu daha var diyeyim ve 2006 tanıtım malzemesiyle albüm arasındaki karşılaştırmaya geçeyim: 2006 tanıtım demosunda 3 şarkı bulunuyor (Malevolence, Inception of Avarice ve Existence Consumed). Bu şarkıların hepsi aynı zamanda albümde de tekrar kaydedilmiş şekilde bulunuyor. Zaten malzemenin albüm tanıtım ve hazırlık demosu olduğunu düşünürsek gayet normal bir durum; burada tek kafa kurcalayan şeyin aradan geçen 4 yıllık süre olduğunu söyleyebiliriz. Albüm gerçekten daha önce çıkmalıydı! (Neyse buna da şükür (!). Sonuç olarak çıktı.) Tanıtım demosu, bir demoda olması gerektiği gibi bir kayda sahipti, ne mükemmel ne çok kötü. Buna rağmen parçaların akılda kalıcılığı ve enerjikliği de etkili olmuş olacak ki kayıttan hiç rahatsız olmuyordunuz. Hatta zevk veriyordu üstüne üstlük. Toplamda 6 dk'yı ancak bulan bir teknik brutal death metal ziyafeti! Sonra ne mi oldu? Yukarıda da bahsettiğim gibi albümün çıkması biraz gecikti...

Ha geldi ha gelecek derken koskoca 2-3 yıl geçti; albümle ilgili ilk negatif enerjimi aldığım bu bekleme süresinin ardından merakla beklediğim bu malzemenin resmî çıkma tarihinden önce İnternet'e düşen düşük kaliteli sürümü da ikinci darbe oldu bana. Açık konuşayım, bu sürümü ilk başta albümün kendisi zannetmiştim, yaşadığım şokun büyüklüğü biraz bundan da kaynaklanıyor olabilir. Bu düşük kaliteli sürümün olayı muhtemelen şirketin albümü piyasaya salmadan önce İnternet'te dolaşmasını önlemek adına aldığı bir önlemdi. "Ama arkadaş bu kadar mı olur, bari gitarları falan duysaydık biraz!" desem de içten içe bir yandan da hak verdim ve tam sürümün çıkmasını beklemeye koyuldum yine. Ama heyecan içinde beklediğim bir albümün kaydı bilinçli olarak kötüleştirilmiş bu halini yine de dinleyemedim, çok kötüydü lan! Nihayet tam sürüm düştü, yine büyük bir beklentiyle indirdim (3. veya 4. indirişim oldu albümü, ilk düşük kaliteli sürüm çıktığında "ulan kalitesiz yüklemiş ipneler" diyerek başka bir yerden daha indirmiştim, ama yine aynı çıkmıştı; bunu 2 kere falan yaşadım sanırım). Bütün bu saydığım şeyler birazcık ön yargılı olmama sebebiyet verdi mi orası tartışılır ama öyle olsa bile sonucun yine beni tatmin etmediği gerçeğini değiştirmiyor...

Şarkılara teker teker girmeyeceğim, şöyle genel olarak söyleyeceğim şeyler var ama. Ben, grubun müziğini hızlı, brutal ve sürekli yüksek tempolu hâliyle sevdim. Spawn of Possession ve Hour of Penance tarzı hızlı rifflere eşlik eden öküzümsü vokalleriyle gaza geldim. 2006 Promo'daki şarkılar bu hazzı veriyordu evet, ama albümü genel olarak ele alırsak maalesef ki grubun bu tarz şık hareketleri tadımlık kalmış. Daha yavaş ve kasıntı teknik hareketler almış başını yürümüş. Buna en iyi örnek 4. şarkı "Fractal Illusions"daki yeni dönem Decrepit Birth havaları. Cidden bir insanı müziğinizden soğutmak için yapabileceğiniz en etkili şeylerden anasını satayım. Olabildiğince hızlı, dinamik olsaydı albümün tamamı, işte o zaman başucu albümlerimden olabilirdi cidden. Ama maalesef insana bu tatmini yaşatmaktan uzak kalmış albüm. (Albümü dinlerseniz, "gayet de hızlı albüm,"abartmış" diyebilme ihtimaliniz var, kabûlümdür. Ama beklenti değişik işte, sürekli üst seviyede, dur durak bilmeyen akıcı bir yapı istiyor kulaklar böyle bir gruptan. O yüzden abartmış görünsem de böyle düşünüyorum.)

Ayrıca tanıtım demosudur odur budur derken bayağı kayıt olaylarından bahsetmiş oldun ama hiç albümün son halini söylemedin diyorsanız haklısınız. İşin kötü tarafı da burada zaten, o kadar bilinçli kalitesi düşürülmüş sürüm itele piyasaya, milleti heyecanlandır, beklet, sonra son hâl gelsin ama kayıt yine sikko olsun... Günahını almamak lazım tabîi o kadar da berbat değil kayıt ama bana sorarsanız bir Promo 2006 bile olamamış. O kick'ler patır patır patlarken bazen riff'leri takip etmekte zorlanabilirsiniz mesela. Olması gerektiğinden daha düşük gain'li "arkasına bas gitarı dayarız" mantığıyla yapılan gitar kayıtlarına ölümüne kılım zaten ona hiç girmeyeceğim. Orada burada yer alan ufak tefek sololar var ki bunlara da reverb'den geberen bir ton atanmış, doğru düzgün anlaşılmıyorlar bile. Sonuç olarak bir çiğlik var kayıtta işte... Dinleyiciyi çeken, tekrar tekrar dinleme hissi uyandıran bir kayıt değil. Kaydın böyle olmasında arkadaş-yakın-dost işi kayıt yapılmasının etkisi olduğunu düşünüyorum. Anladığım kadarıyla grubun kaydını alan elemanın grupa bir yakınlığı var. Aynı şey kapak için de geçerli olabilir. Tahminden ileri gidemez yine de bu söylediklerim tabîi. Kapak demişken, kapak hiç lezzetli değil. Layout desen baştan savma olduğunu ilk bakışta anlarsın. Ortaya bir şey koyuyorsunuz, biraz seçici ve zevkli olun bari. Grubun potansiyeline yakışmayan şeyler bunlar cidden. Yazık olmuş yazık...

Lacerated Enemy'nin asıl adamı Zdenek 'in (nam-ı diğer GTboy) gruptaki potansiyeli görerek kapmasını, hatta grafik tasarım konusundaki maharetini kullanıp bu "tembel, havalı Amerikan gençleri işte, ama iyi çalıyor piçler" imajlı gruba yeni bir logo kazandırarak azıcık yola getirmesini takdire şayan bulmamak elbette ki olmaz. Muhtemelen o da sonucun efsânevî bir albüm doğuracağı ümidini besleyerek kolları sıvadı bu işe. Benzer ümitleri ben de taşıyordum ama Savagery sınıfta kaldı maalesef. Bunu söylerken benim şahsî beklentilerimin çok yüksek olmasından kaynaklı olarak hayal kırıklığına uğramış olabileceğimi kabul ediyorum. Ama yapacak bir şey yok, böyleyken böyle.


Puan: 6 / 10

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder