Merhaba!

Ekstrem müzik eleştiri günlüğü | Extreme music review blog (click here for English info)

24 Aralık 2010 Cuma

Giriş | Kıllanım Rehberi | Site info in English

Giriş | Kıllanım Rehberi | Info in English (bottom)

Başlığa götünle güldün değil mi? Ben de öyle tahmin etmiştim. Biraz uzun olmuş olabilir, evet. Bu ad, Disgorge (mex)'un "Macabre Realms of Inhuman Bestiality" şarkısından esinlenilerek koyuldu. Çok takoz ve özelliksiz bir parçadır aslında, ama severim. Bu yüzden bunu seçtim, konsepte de uygun olsun diye. Bu arada İngilizce çok havalı da Türkçe yazınca mı komik arkadaş?! Neyse ne, günlüğün adı bu. Ne günlüğü olduğunu da kısa ve öz bir şekilde yazayım, ekstrem müzik eleştiri günlüğü. Farkındayım, kısmen geniş bir yelpazedir aslında. Ekstrem müzik diyip genellememin sebebi belirli bir alt tarzda sıkışmamak. Yine de dediğim gibi hayli geniş bir tanım olabileceğinin farkındayım; meselâ yeraltı rap, elektronik vb olaylar da artık ekstrem müzik kisvesi altında değerlendiriliyordur belki ama ben bunlarda yokum, daha çok metal ve punk kültürlerinin geride bıraktığımız yüzyılın son bir kaç on yılında devşirdiği tarzlardır burada anlatılmak istenen. Bir de dipnot, İngilizce Wikipedia'da "extreme music" aratması yaparsanız sizi yönlendirdiği sayfa "extreme metal" sayfası olacaktır (görün).

Amacım, dinlediğim ve sevdiğim müzik tarzı içine giren grupları, albümleri vs kendi çerçevemden değerlendirmek, diğer dinleyicilerle paylaşmak. Bu fikirin kaynağı aslında evde, işyerinde, yolda, nerede olursa olsun müzik dinlerken dinlediğim şey hakkında aklıma gelen şeylerin çetelesini tutma düşüncesidir. Birkaç kere ("birkaç kere" belki de tam yansıtmadı, "birçok kere" yazsaydım daha uygun olabilirdi) kendi kendime "lan bunu (o anda kafadan geçen düşünce) yazsam kral eleştiri olurdu haa" gibisinden konuşmuşluğum olmuştur, bu yüzden bu fikir mantıklı geldi ve bu işe girişmeye karar verdim. Eleştirileri yaparken çoğu kaygıdan uzak olacağım, özellikle okuyucunun beğenmesi/beğenmemesi kaygısından, onu baştan belirteyim. Bunun dışında fazla söylenecek söz kalması sanırım, gerisi için aşağıdaki maddeler hâlinde sıralanmış bilgiler size yarımcı olacaktır (bir nevî SSS)
:


"Gayri İnsânî Canavarlıkların Meşum Diyârı" nedir / ne değildir
?
  • Bu günlük bir dosya/müzik paylaşım sitesi değildir! Yine de belirli özel durumlarda girdiyi destekleyebilecek dosya paylaşımları yapılmayacağı anlamına gelmez ama bu.
  • Bu sitede yazılanların hepsi genel bir düşünceyi yansıtan şeyler olmaktan ziyâde benim kişisel görüşlerimdir. Okuyucunun hoşuna giden bir şeyi itin götüne sokmuş olabilirim, bu, buranın bir eleştiri günlüğü olmasından ötürü gayet normal bir durumdur. Kısacası burası tamamen kişisel bir sitedir.
  • Gayri İnsânî Canavarlıkların Meşum Diyârı, bir yere, siteye, gruba, şirkete... hizmet eden bir site değildir! Hizmet ettiği tek şey müziktir (genel adıyla müzik, yaptığı gürültüye müzik demek istemeyen nota düşmanlarına çok saygılıyım -kim bilir belki ben de onlardan biriyimdir-). Belirli bir siyâsî ve/veya ideolojik düşünceye hizmet etmez yazmadım çünkü komik olurdu. Ekstrem müzik başlı başına bir karşı duruştur.
  • Sonu 'zine ile biten herhangi bir şey değildir. Takip ettiğiniz grup hakkında burada bir şeyler bulmanız, o grup hakkındaki her şeyi ya da takip ettiğiniz diğer grupları da bulacağınız anlamına gelmez.
Sen kimsin?
  • Ekstrem müziğe gönül vermiş, dinlemesini de yapmasını da icra etmesini de gayet seven ve bu konuda bir şeyler (bu site gibi) üretmek, ortaya koymak isteyen bir kişiyim. Bunun dışında bir kişisel bilgi paylaşmaya gerek duymuyorum.
Niye bu kadar ciddiye aldın ki bu işi, nedir?
  • Günlüğü tanıttığım giriş niteliğindeki bu yazının çok ciddi göründüğüne bakma, sadece bilinçli bir okur bu tarz bir şeye ihtiyaç duyar diye düşündüm ve yazmak istedim. "Ben baştan belirteyim olayımı da, sonradan laga luga olmasın" düşüncesi biraz da bu ciddiyetin sebebi. Ayrıca kullanılan dil, yazım falan da ciddi gösteriyor olabilir, bunun gerisinde belirli bir şey yok, yazım kurallarına uymak hoşuma gidiyor. Böyle de olmalı bence, yavşak yavşak "amınım ne farkeder yeaaa" diye de takılabilirdim ama gereksiz... Dediğim gibi yazım kurallarına özen gösteriyorum sadece. Uymamız gereken kurallar yazım kuralları olsun...
  • Bence bir şey hakkında düşüncelerini paylaşmak önemli ve ciddi bir iştir. Özellikle de konu müzik olunca -zaten bu iş için kısıtlı bir bütçesi bulunan- insanların para yatıracağı malzemelerin iyi-kötü ortaya çıkmasını sağlaması açısından önemlidir. Yurtdışında gâvurlar piyasanın nabzını yoklayarak, eleştiri okuyarak ilgilendikleri şeylerin para verilmeye değer olup olmadığını araştırma konusunu aşmış durumdalar. Bizde de bu anlayışın artık oturması lazım ki en azından yerli malzemeleri bu bakış açısından değerlendirebilelim. Ancak bu şekilde bir canlılık yakalayabiliriz, insanlar bir şey hakkında gerçek anlamda fikir sahibi olduğunda yani. Bu da kulaktan dolma bilgilerle olacağına, okuyarak, araştırarak olsun, temiz olsun.
  • Türkiye piyasasındaki Türkçe eleştiri eksiğini yıllardır gözlemliyorum, birkaç uzun süredir aktif olan İnternet dergisi dışında Türkçe eleştiri (özellikle de uç tarzlarda) yayımlayan kaynak pek az. Bu yüzden çorbada benim de bir tuzum olsun istedim.
Şu Türkçe olayını biraz daha açar mısın?
  • Sitede yayımlayacağım girdiler tamamen Türkçe olacak. Yukarıda da az çok değindiğim sebeplerden ötürü (ve açıkçası bir yandan da İngilizce kasmayayım düşüncesiyle) bütün içeriğin Türkçe olmasına karar verdim. Olay uç müzik ve ilgili konular olduğunda şöyle bir düşünürsek cidden kullandığımız terimlerin en az yarısı başta İngilizce olmak üzere başka dillerde ya da bu dillerde kullanılan terimlerin saçma sapan Türkçeleştirilmiş hâlleri.
  • Günlüğün Türkçe olmasını dil faşistliği falan diye değerlendirecek arkadaşlar lütfen uzak dursunlar, zîrâ onlara çok kötü patlarım. Benim olayım burada "dil elden gidiyor a dostlar" nîdâları atmak değil, sadece ilgili insanlar bir şeyler okuyacaksa bâri adam gibi anlayarak okusunlar düşüncesi var. Ha bir şey daha, sizin bu "dil faşistliği" meselesine olan tek yönlü ve sığ yaklaşımınız midemi bulandırıyor. Yeri geldiğinde ana dilde eğitim diye laga luga yapmasını biliyorsunuz ama Türkçe'yle ilgili bir durum olduğunda insanları faşist diye etiketliyorsunuz. Siktirin gidin!
Puanlamayı neye göre yapıyorsun?
  • Basit, kafama göre. Çoğu sitedeki puanlama ya hep yükseklerde ya aşağılarda. Ara not veren az; severse gerektiğinden yüksek veriyor, sevmezse hak ettiğinden az veriyor adam. Daha çok buna özen gösteriyorum. 10 puan almış bir albüm %100'lük, yani her şeyiyle tam bir albüm demektir. Yani mükemmel bir albüm. 8 ya da 9 almış bir albüm ise mükemmele yakın ama belirli bir konu ve bazı konularda eksikliği / daha iyi yapılabilecek şeyleri olan albümdür. E çıkan her yeni albüm de mükemmel veya mükemmele yakın olamayacağına göre... Yani demek istiyorum ki piyasamızda alıştığımız gibi bir çok etmenin göz önüne alınmayarak hoşa gitti diye yüksek puanların basıldığı bir sistem beklemeyin. Hak ettiği neyse onu vermeye kasıyorum. Çok sevdiğim bir malzeme olsa da tarafsız olarak değerlendiriyorum falan.
Yazılarını (bir yazını) beğendim, kullanabilir miyim?

  • Yazının sonuna "Yazan: inhuman" ibâresini ve sitenin bağlantısını eklersen istediğin gibi (bağlantı ver, sitene koy, ne yaparsan yap) kullanabilirsin, onun dışındaki bir kullanımda rüyalarına girer seni doğrarım.
Benim de / bizim de bir malzememiz var, eleştiri yazar mısın?
  • Tabii ki, bana ulaş(ın) yeter. İstek eleştirilere daha çok kafa patlatabilirim.
Sana nasıl ulaşabilirim?
  • molestedcadaver [at] gmail [nokta] com adresine e-posta salla yeter.

Site information in English

This site is a personal non-profit review blog for extreme music. All content is mine and completely in Turkish. No reviews available / will be available in English (or in another language), so no bother to ask. If you are interested in a Turkish review, just let me know. I'll be glad to write down a review of your material. Here is the formula for a certain reply to any questions you may have : molestedcadaver [at] gmail [dot] com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder