Merhaba!

Ekstrem müzik eleştiri günlüğü | Extreme music review blog (click here for English info)

1 Temmuz 2011 Cuma

Slumber - Fallout (2004)




Grup : Slumber (İsveç)
Albüm : Fallout (2004)
Şirket : Karmageddon Media
Tarz : Melodik death / doom metal
Şarkı Listesi :

01. Rapture (05:02)
02. Conflict (03:58)
03. Where Nothing Was Left (04:59)
04. Fallout (06:44)
05. Distress (05:34)
06. Dreamscape (05:48)
07. A Wanderer's Star (05:43)

İndir
Satın Al: 1| 2

Slumber Myspace


Harika! Gerçekten nasıl bir giriş yazısı yazılır, nereden başlanır, nasıl bitirilir bilmiyorum. Çok takipçisi olmadığım bir tarz death / doom, çok aşina olmadığım bir tarz. Fakat bu albümün harikalığını anlamak / anlatmak için tarzın ya da grubun takipçisi olmak şart değil gibime geliyor. Çünkü rahatlıkla gavurlar tarafından "masterpiece" diye tabir edilen bir şahaser bu albüm, bir mihenk taşı. 2004'ten bu yana nasıl hiç duymadım, hiç rastgelmedim anlayamıyorum. Tam yedi sene olmuş. İşin komik tarafı ise yine bir rastlantı sonucu keşfetmiş olmam. Last.fm'de gezinirken, kafama göre bir melodik death metal grubu ararken bir Last.fm kullanıcısı tarafından derlenmiş geniş bir listede rastladım gruba (görün). Bu kullanıcı, grubu "göz atmaya değer" olarak nitelendirmişti (ya da "dinlemeye değer"). Sağolsun içim çok rahat bir şekilde, göğsümü gere gere önerebileceğim bir albümle tanıştırmış oldu beni. Slumber'ın Fallout'u.

Biraz Slumber'dan bahsedelim. Önce kötü haber; çok eski bir grup olmayan ve kuruluşu 2002 olan Slumber, şu anda dağılmış durumda ve Fallout tek albümleri. İyi haber ne diyecek olursanız, grup elemanları iki ayrı projeyle yollarına devam ediyor. Bunlardan birisi Atoma, diğeri ise henüz adı koyulmamış bir proje. Grup bununla ilgili resmi açıklamayı Ocak ayının ilk günlerinde yapmış (görün). Grubun kendi açıklamasında hangi elemanlar hangi proje üzerinde yoğunlaşmış belirtilmiyor. Bu da benim kafamı karıştırdı. Bu açıklamadan öğrendiğimiz şu ki, grup, Slumber olarak "Resonance" adıyla çıkarmayı planladığı albümü, dağılma sürecinden sonra Atoma olarak ve "Skylight" adında çıkarmayı uygun görmüş. Bu albüm 2011 sonlarına doğru çıkacakmış. Kafamı karıştıran nokta ise diğer adı konulmamış projenin kimin projesi olduğu. Encyclopaedia Metallum'da grupla ilgili eklenmiş bir notta grup elemanlarından Ehsan, Markus ve Siavosh'un Atoma'da birleştiği ve adı koyulmamış projenin Jari'ye ait olduğu yazıyor (görün). Fakat Atoma'nın Myspace profilinde -ki resmi profil- kadro Ehsan, Siavosh ve Jari olarak gözüküyor. Diğer yandan grubun resmi açıklamasında yer alan adı konulmamış projeye verilen bağlantıya gittiğinizde de Jari'nin SounClick sayfası geliyor (görün). Gerçekten kafa karıştırıcı. Ya Encyclopaedia Metallum'a bilgiyi ekleyen kişi yanlış ekledi / yanlış biliyordu, ya da Ocak'tan bu yana bazı yeni kararlar alınıp uygulandı ama güncellemelere yansımadı. Nitekim, ben Atoma'nın profilinden dinlediklerimi de, Jari'nin SoundClick sayfasından dinlediklerimi de beğendim. Yine de daha elle tutulur olan (müzikal anlamda söylemiyorum bunu) proje şimdilik Atoma gibi.



Çok kafanız karışmış olabilir, anlarım. Benim de öyle zaten. Grubun fotoğrafı bu, bu olmasına bu ama burada hangi eleman kim ben de bilmiyorum. Ayrıca şu ana kadar adı geçen toplamda 4 kişi oldu, burada 7 kişi var dediğinizi de duyar gibiyim. Bu yüzden ki -anladığım kadarıyla- grubun elemanlarını bir yazayım dedim (Encyclopaedia Metallum'daki bilgiler baz alınmıştır) :

-Ehsan Kalantarpour - Vokal, klavye
-Jari Lindholm - Gitar
-Markus Hill - Gitar
-Siavosh Bigonah - Bas gitar, vokal
-Mikael Brunqvist - Gitar, davul (dönemlik eleman olarak geçiyor, session olayı yani)
-Ted Larsson - Davul (eski eleman olarak geçiyor)
-Daniel Albertsson - Gitar (hem dönemlik, hem eski eleman olarak geçiyor)
-Daniel Beckman - Klavye (hem eski, hem canlı performans elemanı olarak geçiyor, live member olayı yani)
-Eldhrimnir - Klavye (canlı performans elemanı olarak geçiyor)

Dur bakayım, 9 tane ad oldu resmen. Yukarıda da belirttiğim gibi, anladığım kadarıyla, grubun beyni olan 4 eleman var, Jari, Markus, Siavosh ve Markus. Belki de Markus'u saymayabiliriz. Danielların da kısa süreli elemanlar olduğunu düşünüyorum. Neyse.

Grubun durumu, açıklaması bir hayli güç olan bir durum olduğu için, uzadıkça uzadı. Bu yazının asıl amacı olan albüm üzerinde pek yoğunlaşamadım. Farketmiş olabileceğinizi düşündüm ki katılırım da. Ama şunu bilmenizi isterim ki pek fazla yazılıp çizilecek bir şey yok, albümün adı, sanı, şarkı listesi üstte. Bunun dışında size oturup dinlemesi düşüyor. Ha söylenebilecek belki şu var, bu albüm, grubun ilki 2002'de, ikincisi de bir sene sonra, 2003'te çıkmış iki demosunun tekrar kaydedilmiş hali. Şöyle ki; 2002 demosu "Dreamscape"te bulunan 4 şarkıdan sadece biri albümde yer almıyor, "Labyrinth" (merak ettim o şarkıyı da zaten). 2003 demosu "Seclusion"daki üç parça da albümde var. E altı şarkı etti yedincisi ne ayak derseniz de, albüme ismini veren yeni parça "Fallout" Labyrinth yerine albüme alınmış. Bu ayrıntılar çok da önemli değil aslında ama yazayım dedim. Öyle ya da böyle, ağır klas bir albüm. Kötü şarkı zaten yok da, diğerlerinin arasında sivrilebilen, en çok beğenilen bir şarkı seçmek de zor. Yine de giriş parçası "Rapture" etkileyici korolarıyla sanırım en sevdiğim parça oldu. Yine de bütün şarkılar harika. Sanırım ilk edindiğimden beri 10 kere falan rahat dinlemişliğim olmuştur. Ayrıca albümün süresi de toplamda 37:49, yani bir death / doom albümünden beklediğiniz sürenin çok altında. Şarkıların süreleri de öyle, farketmişsinizdir. Bundandır ki tadı damakta bırakıyor, tekrar tekrar dinletiyor kendini. Bu eksi biz özellik mi, bence kesinlikle hayır. 2011 sonunda çıkacak Atoma albümünü de pratikte Fallout'ın follower diye tabir edilen takip albümü olması dolayısıyla merak etmiyor değilim. Takip edeceğim.

Kapanışı yapayım artık. Bu albüm tarzında neredeyse kusursuz, beste, düzenleme, prodüksiyon vs aklınıza gelen ne varsa mükemmele yakın. Görebildiğim tek kusur, vokallerin mikste biraz geride kalmış olması. Sanırım ana melodileri öldürmesin kaygısıyla biraz sesi kısık tutulmuş, ama biraz daha vurucu olsa bence çok daha lezzetli olabilirdi. Yanlış anlaşılmasın vokaller kötü değil kesinlikle. Artık yukarıda adı geçen 9 kişiden hangisi albümde vokalleri yaptıysa, ağzına sağlık. Gönül isterdi ki albüm CD olarak da elimde olabilseydi de (şu saatten sonra edinmesi hayli zor, zor olmasa da pahalı maalesef), görsel tasarım hakkında da yorum yapabilseydim. Sadece kapak üzerinden konuşacak olursak, bence bu albüme kalitesine yakışır çok daha iyi bir kapak fena olmazdı. Yine de gayet güzel, bu saydığım ufak tefek şeylerin hiçbirisi gölge düşüremez albümün kalitesine, garanti ediyorum. Mutlaka dinleyin!


Puan: 9,5 / 10

1 yorum:

  1. hakkaten taşşaklı grup taşşaklı albüm. elemanlar hep black metalci çıktı ama. "insan bi albüm daha yapar mna koduklarım" dedirttiler bana.

    YanıtlaSil